پانسيون سگ چيست؟

بيمارستان دامپزشكي اكسيژن

پانسيون سگ چيست؟

۲ بازديد

سگ خود را به چه كسي بسپاريم؟

 

صرف نظر از اينكه چقدر سگ  خود را دوست داريد، و چقدر به يكديگر وابستگي شديدي داريد، در طول زندگي همه افراد موقعيت هايي پيش مي آيد كه مجبور مي‌شوند به دلايل گوناگون از جمله مسافرت، بيماري، مسائل شغلي  سگ خود را تنها بگذارند. شايد در ابتدا شما تصميم بگيريد كه سگ خود را همراه با خود ببريد، اما با توجه به اينكه ورود حيوانات خانگي به بسياري از مسافرخانه ها، هواپيماها، هتل ها و… ممنوع ميباشد، شما نمي‌توانيد سگتان را با خود ببريد. در اين مواقع بهترين انتخاب پانسيون سگ ميباشد. پانسيون ها به شما اطمينان خاطر مي‌دهند كه سگ شما در وضعيت خوبي به سر مي‌برد و شما نگراني از اين بابت نخواهيد داشت. اما سوالي كه ممكن است براي بسياري از شما پيش بيايد اين است كه پانسيون سگ چيست؟

پانسيون سگ

پانسيون سگ

پانسيون سگ چيست؟

پانسيون  سگ مهد و محل نگهداري و مراقبت از سگ ها در دوران غياب صاحبانشان ميباشد‌. پانسيون سگ در واقع نوعي هتل و اقامتگاه موقت براي حيوانات محسوب مي‌شود. سگ ها از لحاظ عاطفي بسيار سريع  وابسته به صاحبشان مي‌شوند و بدون آنها نمي‌توانند زندگي كنند. براي همين است كه مي‌گوييم قبل از خريد سگ توجه داشته باشيد  كه آيا شرايط لازم نگهداري از آن را داريد يا نه. زيرا سگ ها حداكثر ۸ساعت مي توانند در خانه تنها بمانند و اگر بيشتر از آن تنها باشند، دست به كارهاي خطرناك از جمله جويدن اجسام، پارس كردن مداوم، پرت كردن اشيا و… مي‌زنند. در شرايط اضطراري كه صاحبان سگ ها مجبور به تنها گذاشتن آنها مي‌شوند، اغلب به اين فكر مي‌افتند كه سگ هاي خود را به همسايه ها، خانواده و يا اشخاص قابل اعتماد بسپارند. اما همانطور كه مي‌دانيد نگهداري از سگ ملزم به دانستن يك سري از نكات ميباشد كه اگر فردي كه سگتان را به او مي‌سپاريد، از اين نكات اطلاعي نداشته باشد، ممكن است باعث ايجاد مشكلاتي براي سگ شما بشود. براي مثال اگر معده  سگ شما حساس به لاكتوز باشد و فردي كه سگتان را نگهداري مي‌كند از اين قضيه بي خبر باشد و يا بي توجهي كند و خوراكي هاي ممنوع به او بدهد، ممكن است كه سگتان دچار اسهال استفراغ معده درد و … شود و يا اگر براي بازي و سرگرمي به سگتان استخوان و يا ميوه هايي با هسته مي دهند ممكن است، سگ شما دچار خفگي شود.

 

پس چاره چيست؟ بهترين راه حل، يافتن يك پانسيون سگ مطمئن مي باشد. زيرا كادر پانسيون ها اغلب افراد آموزش ديده اي هستند كه از انواع  نژاد سگ ها و نياز هاي آنها مطلع مي‌باشند و مي‌توانند بهترين رفتار را با سگ شما داشته باشند. خوشبختانه در ايران نيز تعداد پانسيون هاي مخصوص سگ كم نيستند و با تحقيق و جستجو مي توانيد بهترين آنها را پيدا كنيد تا در زمان هايي كه در مسافرت هستيد و يا چند ساعتي كه سر كار هستيد از بابت سگتان نگراني نداشته باشيد.

 

پانسيون سگ
پانسيون سگ

مسئوليت پانسيون سگ 

 

پانسيون هاي سگ ها در قبال سگ هايي كه به امانت آنها داده مي‌شود از مسئوليت هايي برخوردار مي باشند و در مقابل آنها وظايفي دارند. در ادامه به برخي از اين مسئوليت هاي پانسيون سگ اشاره خواهيم كرد.

  • اولين و مهمترين مسئوليت هر پانسيون، نگهداري و مراقبت شبانه روزي از سگ ها و تامين نياز هاي اوليه آنها مي باشد.
  • پانسيون ها وظيفه دارند تا اين اطمينان حاصل كنند كه تمام تجهيزات موجود در آنجا، از نظر ساختاري سالم است و آسيبي به سگ ها نخواهد رساند.
  • پانسيون سگ به شما اين اطمينان را مي‌دهند كه آفاتي كه براي سگ ها آزار دهنده، تهديد كننده  و مضر ميباشد، در هيچ بخشي از تأسيسات پانسيون حيوانات خانگي وجود ندارند.
  • مسئوليت در برابر نگهداري سگ ها در داخل مركز و استفاده از شيوه هاي منطقي براي جلوگيري از فرار كردن حيوانات
  • پانسيون ها بايد از شهرداري منطقه، سازمان محيط زيست و دامپزشكي مجوز قانوني داشته باشند و فعاليت آنها در چارچوب نظارت كامل باشد.
  • اگر سگ و يا هر حيوان خانگي ديگري علي رغم تلاش مسئولين پانسيون فرار كرده باشد، پانسيون سگ وظيفه دارند تا تمام حقايق مادي را در اين مورد به  به صاحب حيوان و پليس هاي مربوطه گزارش دهند. علاوه بر اينها، هرگونه بيماري و يا زخمي شدن سگ  بايد سريعا به صاحب آن حيوان اطلاع داده شود، مگر اينكه مالك به صورت كتبي اعلام كرده باشد كه اطلاع رساني در مورد هر نوع آسيب و بيماري لازم نميباشد.
  • پانسيون سگ اين اطمينان را با شما ميدهد كه در صورت بروز هرگونه بيماري و يا آسيب، سريعا خدمات دامپزشكي به سگ شما ارائه مي‌دهد.
  • از آنجايي كه حيوانات نيز مانند انسانها بدن حساسي دارند و بسيار در معرض ويروس ها و باكتري هاي مختلف قرار مي گيرند، پانسيون سگ اين اطمينان را ايجاد مي‌كند كه تمامي سطوح داخل ساختمان از جمله ديوارها، كف، تخت خواب ها ظروف غذا و … مدام تميز و ضد عفوني مي شود و از مواد پاك كننده مناسب و غير آلرژي زا براي اين كار استفاده مي‌شود.
  • پانسيون سگ اين وظيفه را دارد كه به سگ آزادي اختيار بدهد تا آزادانه بچرخد، به راحتي بايستد و در يك موقعيت راحت بنشيند يا دراز بكشد. در واقع مجبور كردن سگ ها در پانسيون ها ممنوع ميباشد.
  • پانسيون سگ تعهد مي‌دهد كه محل نگهداري سگهاي بيمار و يا مشكوك به بيماري را از سگ هاي غير بيمار جدا كند و سلامت و رفاه آنها را تضمين كند.
  • چكاپ روزانه سگ ها به منظور تشخيص علائم بيماري، آسيب و يا ناراحتي
  • مجهز بودن به سيستم اعلام حريق

 

پانسيون سگ

پانسيون سگ

امكانات پانسيون سگ

 

امكانات همه پانسيون هاي سگ مطمئناً شبيه به هم نيست و با توجه به پانسيوني كه شما انتخاب ميكنيد، اين امكانات متفاوت هستند. پانسيون هايي كه هزينه بيشتري دارند معمولاً از امكانات بيشتري نيز برخوردار مي‌باشند. اما به طور كلي اغلب پانسيون هاي سگ از امكانات زير برخوردار مي‌باشد.

پانسيون هاي گران قيمت معمولا اتاق هاي جداگانه اي براي خواب و استراحت هر سگ دارند و پانسيون هاي ديگر نيز از قفس هاي سايز بزرگ و مناسب برخوردار ميباشند تا سگ شما به راحتي بتواند استراحت كند. علاوه بر آن شما ميتوانيد به راحتي هر زماني كه خواستيد از طريق تماس‌تصويري سگ خود را ببينيد و از شرايط آن آگاه شويد.

در پانسيون ها به خورد و خوراك سگ شما توجه ويژه اي مي‌شود و رژيم غذايي متعادلي براي آنها تدارك ديده مي‌شود. در اين هتل ها از قبل، از شما در مورد حساسيتهاي سگتان سوالاتي پرسيده مي شود تا در صورت وجود هرگونه آلرژي، از دادن آن ماده غذايي به سگ شما پرهيز شود. البته اگر دوست نداريد كه سگ شما از غذاي پانسيونها مصرف كند، مي توانيد براي او غذا بفرستيد .علاوه بر اين، همه پانسيون ها به گونه اي طراحي شده اند كه سگها دسترسي آساني به آب داشته باشند تا هر زمان كه احساس تشنگي كردند،  بتوانند آب بنوشند.

در اغلب پانسيون ها مربي هاي با تجربه و سابقه دار كلاس هاي آموزشي براي تربيت سگ ها برگزار مي كنند. علاوه بر آن در اين هتل ها، فضاهاي بازي براي پياده روي و بازي و سرگرمي وجود دارد تا سگ ها بتوانند انرژي خود را تخليه كنند. اين فضاهاي بازي به منظور انجام سرگرمي هاي گروهي و انفرادي طراحي شده اند و پانسيون ها به شما اين اطمينان خاطر را مي‌دهند كه وسايل بازي و رفاهي آنها شخصي ميباشد. حتي برخي از پانسيون ها، از پارك هاي بازي و استخر ها به همراه مربي هاي باتجربه برخوردار ميباشند.

پانسيون ها همچنين مجهز به خدمات آرايشگري و عكاسي نيز مي باشند و اگر صاحب سگ ها درخواست بدهند، اين خدمات شست و شو و زيبايي كه شامل كوتاهي مو و ناخن، آرايش مو و… مي‌شود،توسط افراد متخصص به آنها ارائه خواهد شد. همچنين در آتليه ي پانسيون سگ مي توانيد از سگ خود عكس هاي يادگاري و عكس هاي مدلينگ بگيريد. حتي اگر سگ شما عقيم نشده باشد برخي از پانسيون ها خدمات جفت يابي نيز براي سگ شما ارائه مي‌كنند.

و در نهايت مهم ترين خدمات پانسيون ها، معاينه روزانه سگ ها توسط دامپزشكان با تجربه، به منظور تشخيص علائم بيماري و درمان ميباشد .

پانسيون سگ

پانسيون سگ

چه پانسيون هايي قابل اعتماد هستند؟

 

درست است كه پانسيون ها از مزاياي زيادي برخوردار مي باشند،  اما توجه داشته باشيد كه همه پانسيونها اينگونه نيستند و بسياري از آنها از اعتماد مردم سوء استفاده مي‌كنند. بنابراين بايد براي حفظ سلامت روحي و رواني سگتان بايد يك پانسيون مناسب و قابل اعتماد پيدا كنيد.

براي اين كار بهتر است از افرادي كه در اين زمينه تجربه دارند و از پانسيون ها استفاده كردند، كمك بخواهيد. اين كار را مي توانيد از طريق خواندن نظرات در وب سايت هاي مختلف انجام بدهيد، اما هميشه به اين روش اكتفا نكنيد، زيرا بسياري از نظراتي كه در سايت هاي مختلف مي بينيم جنبه تبليغاتي دارند. سعي كنيد قبل از سپردن سگتان به پانسيون، بدون هماهنگي قبلي به پانسيون مورد نظر خود مراجعه كنيد تا شرايط واقعي آنها را مشاهده كنيد. علاوه بر اينها سعي نكنيد كه پانسيون مناسب خود را از فضاي مجازي  و مشاهده عكس هاي آنها انتخاب كنيد، زيرا عكس ها نشانگر همه چيز نيستند و گاهي ميتوانند بسيار فريبنده باشند.

پانسيون هايي كه كارت سلامت حيوان شما و شناسنامه او را درخواست نمي كند معمولاً پانسيونهاي مناسبي نيستند و احتمالاً مجوز رسمي فعاليت ندارند. زيرا ممكن است در اين پانسيونها سگهاي بيمار وجود داشته باشد و سگ شما نيز مريض شود.

يكي از روشهايي كه مي توانيد متوجه شويد كه آيا پانسيون مورد نظر براي سگ شما مناسب مي باشد يا نه، اين است كه از قبل يك بار او را به آنجا ببريد و اگر متوجه شديد كه احساس استرس و ترس به او دست مي دهد، پانسيون ديگري را انتخاب كنيد. گاهي در بازديد اول  وجود عواملي از جمله سگهاي قلدر ديگر، بوهاي ناخوشايند و …  ممكن است سگ  شما را آزار دهد.

سعي كنيد در صورت امكان به پانسيون هايي مراجعه كنيد كه مجهز به تماسهاي تصويري و يا دوربين هاي مدار بسته ۲۴ ساعته مي باشند. با اين روش شما مي توانيد از احوال سگ خود آگاه باشيد و نگراني از اين بابت نداشته باشيد.

 

مزاياي پانسيون سگ

 

 

يكي از مهمترين مزاياي پانسيون سگ، مخصوصا براي افراد شاغل يا افرادي كه كسي را براي نگهداري سگ خود ندارند، وجود يك مكان رفاهي و تفريحي مطمئن ميباشد.

در پانسيون ها، سگ ها هم از تفريحات گروهي و هم از تفريحات فردي استفاده مي‌كنند و با اين روش انرژي خود را تخليه مي‌كنند. تفريحات، سرگرمي و بازي هاي گروهي باعث مي شود تا سگ ها اجتماعي تر شوند و خلق و خوي تهاجمي آنها كاهش يابد.

پانسيون ها براي سگ ها نوعي تفريح نيز محسوب مي‌شود زيرا سگ ها مانند موجودات ديگر نياز به بازي كردن با سگ هاي ديگر دارند. بنابراين پانسيون ها يكي از مكان هاي عالي براي تفريح آنها مي باشد، زيرا معمولا پانسيون ها فضاهاي بزرگي دارند كه سگ ها آزادانه مي‌توانند در آن بازي كنند و بدوند.

اگر سگ شما عادت به خوردن غذاي خود در زمان معيني ندارد و زمانبندي غذاي او به هم ريخته است. پانسيون ها مشكل شما را حل  مي كنند. از  آنجايي كه در پانسيون سگ، غذا ها در ساعت معيني به آنها داده مي‌شود،  بدن آنها كم كم به اين قضيه عادت ميكند و زمان بندي غذا خوردن آنها منظم مي‌شود، بنابراين سر ساعت معيني وعده هاي غذاي خود را دريافت مي‌كنند و با اينكار از مشكلاتي از جمله چاقي و اضافه وزن جلوگيري مي شود.

محيط پانسيون ها كامل ايمن است و به شما تعهد قانوني مي‌دهند، از اين رو، نگهبانان ۲۴ ساعته اي در اين هتل ها براي حفاظت از سگهاي شما وجود دارند و شما نگراني خاصي از اين بابت نخواهيد داشت‌.

 

 

معايب پانسيون سگ 

 

  • برخي از نژاد سگ ها،  رفتارهاي پرخاشگرانه اي دارند، بنابراين ممكن است در پانسيون ها با يكديگر درگيري پيدا كنند و حتي ممكن است آسيب ببينند.
  • از آنجايي كه سگها بسيار به صاحبان خود وابسته هستند، ممكن است دوري از صاحبانشان و وارد شدن به فضاي جديد  براي آنها استرس زا باشد و ترس زيادي به دنبال داشته باشد.
  • يكي ديگر از معايب پانسيون سگ، هزينه‌هاي بالاي آنهاست. البته پانسيون هاي قيمت مناسب نيز وجود دارند اما ابتدا بايد از كيفيت آن ها مطلع شويد.
  • اگر نظارت كاملي در پانسيون ها وجود نداشته باشد، ممكن است سگ هاي بيمار، سگ شما را نيز مريض كنند.

 

پانسيون سگ

در ایران، سیستم پانسیون برای زنان و مردان به شکل متفاوتی می‌باشد. طبق قوانین کنونی، زنانی که به شرایط خاصی مثل ازدواج و باروری نیازمند هستند، حقوق بازنشستگی و پانسیون خود را از دست می‌دهند. این قانون باعث می‌شود که زنانی که ممکن است بخواهند به دلیل تأمین امنیت مالی یا دیگر علل از بازنشستگی استفاده کنند، ممکن است مواجه به تحدیدهایی شوند.

همچنین، میزان بازنشستگی در بین زنان و مردان ممکن است متفاوت باشد. در برخی حوزه‌ها، ممکن است زنان باید شرایطی بیشتری را برآورده کنند تا به بازنشستگی برسند. این تفاوت‌ها ممکن است به دلیل شرایط کاری و اجتماعی متفاوت بین زنان و مردان باشد.باید توجه داشت که سیاست‌ها و قوانین مربوط به پانسیون‌های دخترانه و مردانه ممکن است در طول زمان تغییر کند و ممکن است با تغییرات قانونی و اجتماعی تطابق یابد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.