براي به سرپرستي گرفتن يك سگ چه مواردي را بايد رعايت كنيم؟

۲ بازديد

تصميم براي افزودن يك حيوان جديد به خانواده شما زمان هيجان انگيزي است! انتخاب به سرپرستي گرفتن سگ يا توله سگ از پناهگاه يا افراد ديگر، مي تواند بسيار سودمند باشد. شما نه تنها يك همراه فوق العاده به خانواده خود اضافه خواهيد كرد، بلكه يك زندگي را نيز نجات خواهيد داد. سالانه ميليون‌ها حيوان بدون سرپرست كشته مي شوند، كه مي‌توانند حيوانات خانگي فوق العاده‌اي براي شما باشند.

در اين‌جا چند نكته وجود دارد كه قبل، حين و بعد از سرپرستي بايد مورد توجه قرار گيرد كه مي‌تواند به موفقيت شما كمك كند.

قبل از به سرپرستي گرفتن:

 

 مطمئن شويد كه آماده هستيد!

به سرپرستي گرفتن به اين معني است كه شما موافقت مي‌كنيد كه مسئوليت مراقبت از حيوان در سال‌هاي آينده را بر عهده بگيريد. هميشه هوشمندانه است كه از قبل فكر كنيد و در نظر بگيريد كه چه چيزي در زندگي شما ممكن است تغيير كند و چگونه مي‌توانيد اطمينان حاصل كنيد كه نيازهاي سگ جديد خود را به عنوان يكي از اعضاي محبوب خانواده برآورده كنيد. مراقبت‌هاي دامپزشكي، نيارهاي تغذيه اي ، ورزش و نحوه برخورد سگ با كودكان و ساير اعضاي خانواده همه موارد مهمي هستند.

تحقيق كنيد كه چه نوع سگي براي شما و خانواده شما مناسب است

عوامل زيادي مي‌توانند در نوع سگي كه به دنبال سرپرستي آن هستيد نقش داشته باشند. نژاد ، سطح انرژي ، اجتماعي بودن ، مدل مو، سن، و شخصيت و شيوه زندگي شخصي شما تنها چند مورد است. بسياري از پناهگاه‌ها در كمك به ايجاد رقابت سالم تجربه زيادي دارند و حتي ممكن است پرسشنامه‌هاي استاندارد و پشتوانه‌اي از تحقيقات داشته باشند تا شما را براي ورود به اين فرآيند كمك كنند.

در مورد پناهگاه ها و نقاهتگاه هاي محلي خود مطالعه كنيد.

بيشتر مناطق بيش از يك سازمان حمايت از حيوانات دارند. هر كدام ممكن است ماموريت‌ها و فلسفه‌هاي متفاوتي داشته باشند. ممكن است بخواهيد با سرپرستي سگ از پناهگاهي كه فلسفه‌هاي شما با آن مطابقت دارد، حمايت كنيد. در نظر بگيريد كه از دامپزشك در مورد پناهگاه‌هاي محلي سوال كنيد. به احتمال زياد، آن‌ها حيوانات بسياري از مجموعه‌هاي اطراف را بررسي كرده اند. آن‌ها در مورد سلامت و رفاه حيوانات تازه پذيرفته شده در آن‌جا و عمليات آن پناهگاه نظراتي خواهند داشت. همچنين مي توان از دوستان پرسيد كه تجربياتشان چگونه بوده است.

درهنگام به سرپرستي گرفتن:

 

در هنگام به سرپرستي گرفتن بايد در انتظار چه چيزي باشيد؟

امدادگران و پناهگاه‌ها رويكردهاي متفاوتي براي فرآيند واگذاري دارند. برخي از شما مي‌خواهند پرسشنامه‌هاي مربوطه را پر كنيد و با صاحب‌خانه ها تماس گرفته و بررسي‌هاي تكميلي را انجام دهيد. سايرين رويكردي بازتر، قابل اعتماد و خودماني دارند. برخي از پناهگاه‌ها در اولين روزي كه به آن‌جا مي‌آييد، حيوانات را به خانه مي‌فرستند و برخي ديگر با سرعت كمتري همكاري مي‌كنند. آشنايي با سرعت عملكرد پناهگاهي كه از آن ديدن مي‌كنيد مي تواند مفيد باشد زيرا باعث مي‌شود اگر بار اول موفق نبوديد، خيلي زود نااميد نشويد.

شرط عقيم‌سازي

تقريبا همه پناهگاه ها قبل از واگذاري شرط به عقيم سازي حيوانات خود دارند. بسياري از پناهگاه‌ها قبل از اين‌كه حيوانات براي واگذاري در دسترس قرار گيرند، عمل جراحي را انجام داده اند، در حالي كه ديگران منتظر امضاي برگه واگذاري هستند.

به ندرت، پناهگاه‌ها حيوانات را با كوپن يا سيستم ديگري به خانه مي فرستند و در برخي موارد پس از پذيرش به عقيم سازي نياز دارند. اين چيزي است كه ممكن است بخواهيد از ابتدا بدانيد.

چه سوالاتي بپرسيم؟

هنگامي كه سگي را پيدا كرديد كه به آن علاقه داريد، تا آن‌جا كه مي‌توانيد از پناهگاه و آن فرد اطلاعات بخواهيد! يك تاريخچه كامل دريافت كنيد. اما بدانيد كه گاهي اطلاعات زيادي در دست نيست. پيدا كنيد كه كي و كجا سگ را پيدا كرده اند. آيا به عنوان سگ ولگرد آورده شده؟ توسط صاحب واگذار شده؟ از پناهگاه ديگري منتقل شده يا شرايط‌هاي ديگر؟

از وضعيت زندگي قبلي و نحوه رفتار سگ در زمان حضور در پناهگاه بپرسيد. همچنين بايد مدارك پزشكي را از زمان دريافت (وهرگونه سوابق قبلي كه ممكن است وجود داشته باشد) به شما نشان دهند. شما بايد مورد هرگونه مشكل پزشكي جاري سوال بفرماييد. آيا سگ از دارو استفاده مي‌كند يا خير؟ آيا مسائل پزشكي ديگري وجود دارد؟ چه مراقبت‌هايي مورد نياز است؟ در مورد نوع خدمات بعدي كه پناهگاه ارائه مي دهد ، مانند بيمه سلامت، ميكروچيپ، آموزش اطاعت، يا مشاوره براي مسائل رفتاري يا مسائل درماني، پرس‌وجو كنيد. در نهايت، حتما در مورد سياست‌هاي بازگرداندن سگ سوال كنيد زيرا مهم است بدانيد در صورت عدم موفقيت در واگذاري، چه گزينه‌هايي وجود دارد.

بعد از به سرپرستي گرفتن:

ويزيت دامپزشك

اگرچه بسياري از پناهگاه‌ها داراي كاركنان دامپزشك هستند، اما بسياري از آن‌ها دامپزشك ندارند. فرض كنيد مراقبت دامپزشكي در كار نبوده. مهم نيست سگ شما از كجا مي‌آيد، هميشه عاقلانه است كه وقت ويزيت بگيريد تا بلافاصله بعد از به سرپرستي گرفتن به دامپزشك خود مراجعه كنيد.

بيماري‌هايي مانند عفونت تنفسي فوقاني و اسهال در دوره اوليه، پس از به سرپرستي گرفتن به دليل استرس تغيير محل زندگي بسيار رايج است. دامپزشك شما مي‌تواند به شما در ارائه مراقبت مناسب كمك كند تا دوست جديد شما به بهترين شكل بهبود يابد.

تقويت واكسيناسيون، بررسي انگل، كاشت ميكروچيپ و ساير مراقبت‌هاي پيشگيرانه مهم نيز ممكن است در زمان اوليه پس از ورود به خانه مورد نياز باشد.

صبور باشيد

هفته ها طول مي كشد تا يك سگ جديد با خانه، حياط، خانواده و محيط جديد سازگار شود. ساكت نگه داشتن همه چيز براي يك هفته يا بيشتر، يادگيري و استفاده از مربي و ايجاد يك روال ثابت مي تواند به شما كمك كند. به خصوص براي يك سگ مسن، صبر در طول دوره سازگاري اوليه مهم است. زيرا اغلب هنگامي كه سگ ساكن مي‌شود ، بي حوصله خواهد بود!

از منابع اطلاعاتي آشنايان خود و جامعه استفاده كنيد

در نهايت، اگر در ابتدا همه چيز كامل نيست يا اگر سوالي داريد، از درخواست كمك نترسيد. پناهگاه يا فردي كه از آن سگ‌تان را به سرپرستي گرفته‌ايد، ايده‌آل‌ترين منبع اطلاعاتي شما خواهد بود و از شنيدن و حمايت شما خوشحال مي‌شوند.

خدمات ما

ما در بيمارستان دامپزشكي شبانه‌روزي اكسيژن تمامي خدماتي را كه شما بعد از به سرپرستي گرفتن سگتان احتياج داريد به شما ارائه خواهيم داد. مواردي از قبيل واكسيناسيون، كاشت ميكروچيپ، ويزيت سلامت عمومي و… كه به صورت اوليه براي هر سگي كه به سرپرستي مي‌گيريد مورد نياز استف توسط كادري مجرب و دلسوز انجام مي‌پذيرد.

فقط كافي هست كه با ما تماس برقرار كنيد تا شما را براي ادامه روند سرپرستي راهنمايي كنيم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.